Egypt’s high media company fines al-Nahar channel following Tamer Amin controversy

The Supreme Council for Media Regulation (SCMR) in Egypt on Sunday fined al-Nahar satellite channel LE250,000 and threatened to revoke its license despite repeated violations of TV host Tamer Amin.

SCMR has also decided to suspend all episodes of the show “Akher al-Nahar” presented by Tamer Amin, to ban him from being published in the media for two months and to forward the reports submitted to the SCMR to the public prosecutor.

The incident began on Thursday when Amin commented on his broadcast on the Al-Nahar Canal: “Egyptians in the countryside and in Upper Egypt give birth to many children and do not educate them, but employ them in the workshops, and girls are shipped off afterwards Cairo to work as a servant and sometimes in more despicable work. “

On Saturday, the Egyptian media consortium revoked Amin’s license to practice for violating the media’s certificate of honor. In a statement on Saturday evening, the Syndicate said that after the investigation with Amin was concluded on Saturday, which lasted about three and a half hours, the investigation revealed that he had violated the media certificate of honor and the code of conduct.

An Egyptian court set Saturday March 30th to open hearings on a lawsuit against TV presenter Tamer Amin accusing him of making humiliating remarks against Upper Egyptians.

Attorney Ashraf Nagy filed the case in the Nasr City Criminal Court in Cairo, accusing Amin of insulting and slandering people in Upper Egypt and the countryside.

Amin apologized for his comments on social media, saying, “I sincerely apologize to all of our people in the countryside and in Upper Egypt.”

“My statements were aimed at the common good and I do not want to offend anyone because Upper Egyptians are the origin of Egypt and I am proud of all of our people in Upper Egypt,” he said.

Comments are closed.